Kiadás: 2009.06.05. Típus: Életszimulátor Fejlesztő: EA Sims Kiadó: Electronic Arts
A játék grafikája az ígéretekhez híven valóban lenyűgöző. Szép és részlet gazdag. Egy nagyszerű újítás, hogy nincs többet olyan probléma, hogy ráközelítünk mondjuk egy fára és az eltűnik. A játékot viszonylag egyszerű kezelni és irányítani, de az igaz, hogy kell egy kis idő, amíg az ember hozzászokik. A kezelőfelület kinézete nagyban hasonlít a Sims 1-éhez, azonban a panelek tartalma jelentős változáson ment át az előző két generációval szemben. A vásárlás és építés katalógusról már láthattunk képeket. Mindkettő szokatlannak és idegennek tűnik, a vásárlás katalógusnál egy rajzolt szobát láthatunk berendezve, az építés esetében pedig egy házat és egy kertet. A különböző elemekre kattintva (pl. TV, asztal, tető, stb.) választhatunk az adott katalógusból. A teszt során nem találkoztunk különleges események kamerával, magyarul nem voltak kisfilmek, de ez még változhat.
Családkészítő A Családkészítő sokkal gyorsabban töltődik be, mint a Sims 2 esetében. Szerintünk mindenki arra kíváncsi leginkább, vajon tényleg gumiszerűek-e a játékban a Simek. Nos igen is, meg nem is. A Családkészítőben valóban egy kicsit műanyaghatást keltenek, azonban ez játék közben nem ennyire feltűnő. Mindenkit megnyugtatunk, lehet szép Simeket csinálni. A Családkészítő egyébként lenyűgöző. A képeken és a videókból nem is jön át igazán az az élmény, hogy mennyire fantasztikus, hogy ennyire aprólékosan testre szabhatjuk a Simünk kinézetét, ruháját, tulajdonságait. A hajak sokkal realisztikusabbak, mint a Sims 2 esetében, de mégsem túl valósághűek. Egész szépen megtalálták az egyensúlyt a játék és a realizmus között. Több lépcsőben színezhetjük a hajat, tehát nagyon egyszerűen készíthetünk melírozást is. Nem kell többet különböző képszerkesztő programokkal dolgozni ezen. A ruháknál van külön felső- és alsóruházat, valamint egybe ruha, cipők és kiegészítők. Azt is be lehet külön állítani, hogy az adott ruhát hétköznapi, ünneplő, sport vagy alsó ruházatnak, illetve fürdőruhának szánjuk-e. Sportos ruhánál egyébként nincs egybe ruha. Minden ruhánál külön állítható a szín, a mintázat, sőt, még a gombok színe is. Ugyanez vonatkozik a cipőkre és a különböző kiegészítőkre is, utóbbiból pedig elég sokat kaptunk. Vannak hagyományos és napszemüvegek is (a lencse nem színezhető), sokféle kinézetű és hosszúságú kesztyű, zokni, harisnya (ez nincs a férfiaknál), gyűrű, karkötő, óra, fülbevaló. Ezek mind külön színezhetőek. Körömlakk mindazonáltal nincs benne. A személyiség beállítása is igazán sok lehetőséget tartalmaz. 5 személyiségjegyet választhatunk, ezek alapján pedig 5 életcélt kapunk. A személyiségjegyek csoportosítva vannak, hogy könnyebben választhassunk, így vannak észbeli, fizikai, szociális és életstílusra vonatkozó jegyek. Persze van összesített is, ha valakinek úgy izgalmasabb. Kiválaszthatjuk a Sim kedvenc ételét, zenéjét és színét (utóbbit viszonylag sok megadott szín közül.). Kétféle szépségpötty és szeplő közül választhatunk, valamint van egy gomb, aminek segítségével a Sim korának megfelelő ráncot tehetünk az arcára.
Szomszédság Minden család kasszájában §20.000 van kezdéskor. 5 nehézségi szint van, ez automatikus és attól függ, hány személy van az adott családban. 5-nél nagyobb nehézségi szint nincsen. A családokat a panelen rendezhetjük név, pénz, nehézségi, és a készítés ideje szerint. Továbbra is megmaradtak a telkek, így kiválaszthatjuk, hogy egy üres telekre költözünk be, vagy egy adott házba. Ott is eldönthetjük, bebútorozva vagy bútor nélkül kérjük, utóbbi esetében természetesen olcsóbban jutunk hozzá. Játék közben is egyszerű családot váltani, csak megnyomjuk a szomszédság szerkesztése gombot, azt, hogy másik családdal akarunk játszani - eldönthetjük, mentjük-e a korábbi játékot, vagy sem -, kiválasztjuk a családot és rányomunk a játék gombra. Játék közben távolításkor megjelenik középen egy nagyító ikon. Ezt megnyomva beláthatjuk az egész várost és elmehetünk a közösségi területekre. Egy-egy ilyenre kattintva megjelennek az elérhető opciók, így akár állást is vállalhatunk. Ahogy múlik az idő, a Nap mozgásával együtt az árnyékok is változnak a szomszédságban, így igazán realisztikussá válik a játék. A Simek egyik telekről egyszerűen átsétálhatnak a másikra, nem használják feltétlenül az utat, a dombok sem jelentenek akadályt.
A Simek élete Nincs szükség többet öltözőszekrényre, a Simre kattintva tudjuk átöltöztetni. Ha megmondjuk egy Simnek, hogy menjen valahova, kiválaszthatjuk egy lenyíló menüből, hogy ezt a távot sétálva vagy futva tegye meg. A Sim képe a hangulatától változik. Azt tudtuk, hogy van gyászrovat az újságban. Ez nem teljesen így működik, a Sim olvassa az újságot, közben kis ablakokban megjelennek a szomszédsággal kapcsolatos fontosabb hírek, pl. ki halt meg, kik házasodtak össze. Simre kattintva a cselekvések kategorizálva vannak. A kínságok lejárnak. A Sim őrjöng, ha egy másik kiküldi a fürdőből. Simhez lehet kedvesen és mogorván is közelíteni. Ha megismerünk egy embert, akkor a paneljén megjelenik az 5 személyiség jegye, de csak három kérdőjelet látunk, ahogy beszélgetünk vele és megismerjük, úgy válnak láthatóvá számunkra a valós személyiségjegyei. A gyerekek többféle céllal mehetnek iskolába: átlagosan, utálattal, tanulni akarással, új barátok megismerése céljából és a többiekkel való találkozás végett. Autóval való közlekedéskor végigkísérhetjük a simet egyik helyről a másikig. Látjuk, mit csinál a szomszéd a házán kívül. Bárkihez átmehetünk, akihez szeretnénk, ehhez csak az kell, hogy becsöngessünk hozzá. Amíg ki nem nyitja az ajtót, nem látjuk a ház belsejét, onnantól fogva viszont mindent. A telefonunkkal készíthetünk fényképet onnan, ahol a Simünk áll.
Szellemek és a temető Ha egy Sim meghal, itt is jön érte a Kaszás. Itt jegyeznénk meg, hogy valóban sokkal nehezebb eltenni láb alól egy Simet, mint korábban, például az, hogy a medence széléről elvesszük a létrát, már nem számít semmit, a Sim simán kimászik a medence szélén. Ha a Kaszás elvitte Simünket, a szelleme ott marad, azonnal megjelenik. Végre kapcsolatba léphetünk velük, például elküldhetjük őket. Azt nem tudtuk sajnos kideríteni, hova kerülnek a sírkövek, egy részük a temetőben található, de a Goth család telkének a szélén is volt néhány, így éjjel a kis Mortimer találkozhatott a nagymamájával is. A szellemek egyformák, nincs különbség a különböző okok miatt meghaltak színe között. Kicsit fehéresek, átlátszóak, jópofára sikerültek. A temető egyébként elég ijesztő hatást kelt, a kriptában pedig van egy olyan lehetőség, hogy fedezzék fel a katakombákat. Be is küldtük Mortimert, az biztos, hogy összefutott néhány szellemmel, azonban a fejlesztői változatnak köszönhetően nem tudtuk megfigyelni az arcát, ugyanis az teljesen eltűnt utána és a feneke helyén jelent meg. Azt hiszem, mindkettőnk nevében írhatom, hogy ez volt talán életünk egyik legviccesebb bloopere. Kis moodlet-et, vagyis magyarul hangulatdarabkát azt kapott, ebből megtudhattuk, hogy hány órán keresztül fog még kihatni a hangulatára az, hogy sikeresen megöltük a szüleit.
Üzletek és közösségi területek Jó hírünk van azoknak, akik a Sims 3-ban elhelyezett reklámok miatt aggódtak. Ezeknek fő felületük a Mozinál található plakátok voltak. Offline módban ezek helyett Sims témájú plakátokat láthatunk. A mozi bejáratára kattintva láthatjuk azt is, mikor kezdődik a következő előadás. Láttuk a könyvtárat, egyelőre elég szegényesnek tűnt, leginkább csak a könyvespolcok miatt jöttünk rá, hogy melyik épülettel is állunk szemben. A szupermarketbe nem tudunk bemenni, ellenben feldob egy ablakot az elérhető termékekkel. Ez két csoportba van osztva, egyrészt felsorolja a hozzávalókat, amikből egyesével választhatunk pl. tojás, fokhagyma, sajt, saláta, stb. A másik részében pedig recept szerint vannak csoportosítva az ételek. Láthatjuk azoknak az ételeknek a receptjeit, amit el tudunk készíteni és ott leírja, melyik hozzávalók kellenek hozzá. Tehát ha pl. spagettit készítenénk, és az tésztából és szószból állna (feltételezés, nem tudtuk alapból elkészíteni), akkor ezt a két terméket egy kattintással vehetnénk meg. A Sportcsarnok munkahelyként üzemel, hasonlóan a városházához, ide sem tudtunk bemenni a Simmel, azonban például a konditerem nyitva áll előttünk.
Építés és Vásárlás mód Az építés mód kétség kívül legnagyobb újítása, hogy egy kattintással növelhetjük és csökkenthetjük a szobák méretét. Ez elméletileg úgy zajlik, hogy közben a tárgyak, képek a helyükön maradnak. A fejlesztői verzióban ez még elég hibás volt, így erről sajnos bővebben nem tudjuk kifejteni a véleményünket. Az azonban biztos, hogy ha tökéletesen fog működni, akkor nagy segítség lesz a játékosok számára. A rácsháló továbbra is megmaradt, azonban a Paloták és Parkok Cuccok csaláskódjához hasonlóan, itt ezek alapból még további 4 részre vannak osztva. Ehhez hozzátartozik, hogy pl. a fákat nagyjából oda tehetjük, ahova szeretnénk, nem illeszkedik a rácshoz. Ahogy ígérték, a Create-A-Style valóban egyszerűbbé teszi a játékosok dolgát, pár kattintással módosítható a bútorok színe és mintázata. Nincs szükség többet képszerkesztő programokra ehhez, a kész stílust pedig eltárolhatjuk és felhasználhatjuk más tárgyakhoz is. Az üveg felületeket nagyon szépen megcsinálták, tényleg ámulatba ejtő, ahogy pl. az egyik üvegfalú zuhanyzó kinéz. A domborzat alakításakor nem csak azt választhatjuk, hogy süllyesztjük vagy emeljük a talajt, esetleg tavat ásunk, de megválaszthatjuk annak a sebességét is, hogy milyen gyorsan történjen a változtatás, így jobban beállíthatjuk a kívánt szintet. Tó ásásakor azt is megválaszthatjuk, hogy kerek vagy szögletes tavat szeretnénk-e. A vízfelületek egyébként nagyon szépek, látszik, ahogy hullámzik a víz, szépen tükröződik. A tóban lehet horgászni is. A tető magasságát egy csúszka segítségével állíthatjuk. A cserepek nagyon szépek és élethűek A hangok egyébként mindkét esetben ugyanazok, mint a Sims 2-ben, a kalapács eszköz viszont változott, leginkább egy varázspálcához tudnánk hasonlítani, látványosan tűnnek el a dolgok és a hangja is más.
A Bella kultusz Nos igen, Bella... tudjuk, hogy sokan kíváncsiak vagytok rá, mi történt Bella Goth-tal, hiszen azzal már tisztában vagyunk, hogy Mortimert és szüleit megtalálhatjuk a játékban. Azt is tudjuk, hogy a Sims 3 - bár az új generációként emlegetik - visszatért az időben a Sims 1 története elé. Annyit mondhatunk, hogy a készítők most sem felejtkeztek el róla, vannak apróbb utalások a játékban pl. a Simek elolvashatják a „Hol van Bella?” című könyvet, valamint megadtak minden esélyt, hogy a kis Bella Bachelor és Mortimer Goth egymásra találhassanak és boldog életet éljenek együtt.
Languages: ENG FRA SPA ITA GER HOL SWE FIN POR RUS HUN
* XP (Service Pack 2) o Processor Pentium IV 2.0 GHz / Athlon XP 2000+ o Memory 1 GB o Graphics GeForce FX 5900 / Radeon 9500 o Graphics Ram 128 MB * Vista (Service Pack 1) o Processor: Pentium IV 2.4 GHz / Athlon XP 2400+ o Memory: 1.5 GB o Graphics: GeForce FX 5900 / Radeon 9500 o Graphics Ram: 128 MB
Laptop
* XP (Service Pack 2) o Processor: Pentium IV 2.4 GHz / Athlon XP 2400+ o Memory: 1.5 GB o Graphics GeForce: Go 6200 / Radeon mobile 9600 o Graphics Ram: 128 MB * Vista (Service Pack 1) o Processor Pentium: IV 2.4 GHz / Athlon XP 2400+ o Memory: 2.0 GB o Graphics: GeForce Go 6200 / Radeon mobile 9600 o Graphics: 128 MB
The Sims 3 Karácsony
Telepítés:A .rar kibontása után bontsd ki a .zip fájlokat egy mappába. A .Sims3Pack fájlokat másold a Dokumentumok/Electronic Arts/The Sims 3/Downloads mappába és a Sims 3 indítópaneljéről betudod telepíteni. A .package fájlokat a mellékelt installhelpmonkey.exe progival a Program Files/Electronic Arts/The Sims 3/Mods/Packages mappába tedd. Ha nincs az utóbbi két mappád akkor hozz létre. A .package fájlra kattints jobb egérgombbal, és 'Install to Sims 3'.
Hozzászólások
2017.04.23
2017.01.22
2015.01.30